Leverans- och betalningsvillkor
Allmänt
Elido Oy, y-tunnus: 2252548-1 osoite: Santaniitynkatu 12 A, 04250 Kerava
sälja produkter till iloosi onlinebutik under ett extra företagsnamn, företag och vuxna individer i EU. Dessa leveransvillkor är lämpliga för beställning av produkter i vår webbutik och liknande leveranser.
Dessa villkor gäller från och med den 27 september 2021. Vi kan ändra leveransvillkoren ensidigt från tid till annan, så kolla in våra leveransvillkor varje gång du beställer produkter från vår onlinebutik.
Produkter och produktpriser
Produkternas egenskaper och priser i webbutiken presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktkostnader, så kontrollera pris- och leveranskostnaderna. priser från varukorgen innan beställningen accepteras. Produktpriser inkluderar moms.
Frakt
Eventuella fraktkostnader som kan debiteras för beställningen kommer att läggas till i ordersumman i kassan. Du kan se fraktkostnaderna som debiteras för din beställning i din varukorg innan du accepterar beställningen.
Beställning och entreprenad
Du kan beställa produkter på vår webbutiks webbplats genom att flytta dem till kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du bekanta dig med och förbinda dig till våra nuvarande leveransvillkor. Du förstår att din accepterade och bekräftade beställning är bindande och genererar ett avtal med oss, förutom som senare nämnts i uppsägningsrätt.
Prenumeranten av bildprodukter ansvarar för att han eller hon har alla nödvändiga upphovsrätter, varumärken och andra rättigheter till de bilder han skickar och att dessa bilder inte kränker någons integritet. I händelse av att någon annan enhet gör anspråk mot iloosi-onlinebutiken i samband med kundens beställning på grund av en kränkning av sådana rättigheter, är abonnenten av bildprodukterna ansvarig för att bekämpa dessa krav på egen bekostnad och är skyldig att kompensera iloosi onlinebutik för den skada som orsakats.
Betalnings- och betalningsmetoder
Du kan betala för din beställning med hjälp av de betalningsalternativ som beskrivs i onlinebutiken och finns i kundvagnen.
Order- och betalningsbekräftelse
Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post, så ange din e-postadress när du gör din beställning. Orderbekräftelsen bekräftar också den betalningsmetod som används.
Om vi av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.
Leverans
Vi kommer att leverera din beställning med ett av de leveranslägen som nämns på vår webbplats, som du väljer i samband med din beställning eller på annat sätt kommer leveransen att avtalas separat.
Skickas inom
Våra vanligaste leveranstider till EU är 10 dagar, beroende på order- och leveransmetod. Mer detaljerade tider anges i samband med produktalternativen. Vid beställning av större kvantiteter är det också lämpligt att kontrollera produktens tillgänglighet och leveranstid.
Ångerrätt och returvillkor
Om du är konsument har du rätt att annullera en beställning i enlighet med konsumentskyddslagen genom att meddela oss senast 14 dagar efter mottagandet av varorna eller den sista sändningen eller, vid regelbunden leverans av varor, mottagandet av den första sändningen.
Återkallelseanmälan måste skickas tydligt, till exempel på vårt uttagsformulär, i vårt e-postmeddelande nedan eller i en skriftlig deklaration som skickas in med de varor som ska returneras.
Ångerrätten gäller endast och de produkter som returneras i enlighet därmed måste finnas i originalförpackningen, oanvända och väl förpackade för vidaresändning. Personlig skyddsutrustning har inte rätt att återvända av hygieniska skäl.
Om transaktionen avbryts måste varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att uttagsdeklarationen har skickats till vår returadress som nämns nedan. Vid behov måste returneraren bevisa att varorna har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkort. Den återvändande skall betala kostnaderna för bidraget. Dessa kostnader kommer inte att återbetalas till returneraren.
Personliga produkter har inte rätt att byta eller returnera.
När du returnerar en levererad beställning, bifoga ditt namn och kontaktuppgifter och kontonummer för återbetalningen av pengarna, samt ordernumret.
På samma sätt kommer vi att returnera de pengar du har betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.
Vår returadress:
Elido Oy – iloosi verkkokauppa
Santaniitynkatu 12 A
04250 Kerava
Finland
Leveranskontroll, fel och problemsituationer
Kontrollera leveransen så snart den tas emot. Om produkten har gått förlorad eller skadats under transporten eller på annat sätt inte matchar din beställning eller är felaktig, vänligen informera vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi att komma överens om hur felet ska åtgärdas. Inom konsumenthandeln följer vi de obligatoriska bestämmelserna i konsumentskyddslagen om ansvar för fel.
Kundservice
Vår personal hjälper dig med frågor relaterade till din beställning. Vänligen kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:
iloosi@iloosi.fi
010 666 9910
Kundtjänstens öppettider: 8-20 på vardagar
Begränsning av ansvar
Elido Oy, en onlinebutik för ditt nöje, ansvarar inte för indirekta, direkta eller andra skador som orsakas av beställningen, leveransen eller produkten, förutom tills annat krävs enligt konsumentskyddslagen eller någon annan tvingande lag avseende sådan skada.
Meningsskiljaktigheter
Vi strävar efter att lösa eventuella tvister om din beställning främst genom att godkänna, så vänligen kontakta vår kundtjänst först för att lösa ärendet.
Om tvisten om handelsavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) för beslut. Innan konsumenten tar ärendet till konsumenttvistnämnden måste han eller hon kontakta konsumentrådgivningen från de lokala registren (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Leverantör av betaltjänster
Paytrail Oyj (2122839-7) samarbetar med finska banker och kreditinstitut som leverantör och betaltjänstleverantör av betaltjänsten. Paytrail Plc visas som betalare på ett kontoutdrag eller kortfaktura och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Plc är licensierad av ett betalningsinstitut. I händelse av klagomål, vänligen kontakta leverantören av produkten som en prioriterad fråga.
Paytrail Plc, Företags-ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Bankavgifter
Du har betalningsknappar för alla finska banker. Du kan betala med betalningsknapparna aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpanki, Osuuspanki, POP Bank, Säästöpanki, S Bank och Ålandsbanken. Paytrail Oy visas som betalare på ditt kontoutdrag, vi vidarebefordrar din betalning till onlineåterförsäljaren. Från onlinebutiken kommer du att dirigeras direkt till din bank för att göra betalningen säkert.
Kreditkortsbetalningar
Du kan betala i onlinebutiken med Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard- och American Express-kort. Onlinebutiken använder internationella verifierade av Visa, MasterCard SecureCode och American Express SafeKey-autentiseringstjänster. Paytrail visas som betalare med kortfaktura och vidarebefordrar betalkortsbetalningen som kunden betalat direkt till handlaren. Kortbetalning sker säkert på ett säkert betalningsformulär och betalkortsinformation lagras inte i din webbutiks system.
Mobila betalningsmetoder
Mobila betalningsmetoder Pivo, MobilePay och Siirto är tjänster som fungerar i appen och kan användas för att betala onlineköp via banköverföring från deras konto eller kortbetalningskort genom att acceptera betalning i den appen. Pivo hanterar också överföringsbetalningar, i vilket fall betalningen kan accepteras i alla applikationer som stöder överföringen. Apple Pay är en tjänst som fungerar på en Apple-enhet som kan användas för att betala för köp från ett betalkort som är anslutet till enheten.
Faktura- och avbetalningstjänster
Faktura- och avbetalningstjänster via Paytrail tillhandahålls av OP, Walley, Jousto och AfterPay. Walley erbjuder också ett faktura- och avbetalningsalternativ för företagskunder.
Läs de finansiella företagsspecifika villkoren som du kommer att se när du accepterar betalningen. När du accepterar betalningen accepterar du finansieringsbolagets villkor.